dah 3 bulan 'merasai' bidang kerja baru

daripada bidang kerja architecture kepada process engineering dan now merasa la buat civil & industrial engineering. dalam masa 2 tahun main 'aci tukar-tukar' ini memangla tak cukup strong lagi experience pu3 dalam ketiga-tiga bidang kerja terbabit. banyakkkkk lagi yang tidak tahu. tetapi, masa dan situasi ketika itu mengakibatkan ia terjadi. pu3 anggap ia peluang men-develop-kan pengetahuan diri. en. suami dan family selalu pesan, kalau pihak employer yakin nak ambil kite bekerja kenapa kite yg set-kan barrier dalam hidup kita untuk jadi lebih baik, ye dop?
so, take it positive even ada yang kata pu3 mcm rojak. buat macam-macam kerja ;p

namun tidak dinafikan kekadang rasa agak kelam-kabut juga dalam men-setelkan tugasan yg en.superior bagi memandangkan bidang belajar di universiti dahulu byk sentuh part architecture sahaja. jadi bila dah terjebak ke engineering field ni kekadang memang terasa agak stress. almaklumla pu3 ni ada kala jadi lampi (lambat pikap) sikett
.ehe.

kekadang terpikir ke mana arah tujuan pu3 lepas ni.sama ada nak stay dalam bidang yg pu3 celup kaki sekarang atau balik kepada bidang architecture ataupun tukar kepada bidang kerja baru. mana tau jadi chef ke, polis traffik ke tak pun suri rumah sepenuh masa. tapi tak dinafikan bidang civil & industrial engineering ni memang ade kaitan dengan architecture so at least basic-basic ilmu pengetahuan tu pu3 dah ade cuma itula, kena bekerja keras lebih lagi.

apa-ape pun depends pada diri sendiri. komited & disiplin itu penting. pu3 kene strong-kan lagi dua sifat terbabit. sekarang asik goyah-goyah je. rezeki Allah dah bagi, peluang banyak di depan mata, supporter di kiri-kanan jadi pehlis-lah pu3, gunakan sebaik mungkin. jangan cepat jatuh kalau terasa bebannnn dan tensi sangat.

namun, di kala tensi bekerja dan belajar benda baru, pabila............

tak dinafikan kata-kata pujian dan appreciation dari pihak employer sgt memotivasikan diri untuk bekerja dengan lebih gigih :)


berusaha!!



Leelou Blogs

0 berbalas bebel ::